Uzumaki (2000)

Option 1Option 2

Avg Rating: 4 / 5. Voted: 20

No one cared thus far. Do you?

AKA: Spiral
Directed by: Higuchinsky
Starring: Eriko Hatsune (Kirie), Fhi Fan (Shuichi)
Country: Japan
Language: Japanese (English Subs)
Runtime: 01:30:50
Genres: Horror

Plot – Spoilers:
Kirie lives a simple life with her father in a small Japanese town. She’s amused and happy with the little things her life has to offer. Shuichi is her childhood friend, and while he’s inexpressive and academic, Kirie hopes to eventually get married to him as the two go way back to tough times in her childhood.

Shuichi is presently disturbed by his father’s obsession with spiral objects and creatures, and feels their entire town will soon be consumed by this horror. Things kind of go down that path.

9 thoughts on “Uzumaki (2000)

  • September 17, 2020 at 6:12 pm
    Permalink

    Also the manga is great

    Reply
  • September 17, 2020 at 9:32 pm
    Permalink

    I REQUESTED THIS MOVIE!! Thank you!!!

    Reply
  • September 19, 2020 at 5:39 pm
    Permalink

    Ugh, Spiral… why!!? If u dont have the Evil Dead films, the Saws, etc because (call it a logical guess, I could b wrong tho since u got the Hostel trilogy, lol) they’re mainstream horror, even tho u could define em as effedup, then why this:/ It’s literally almost as mainstream as ringu or ju-on, which I bet aren’t on here either for that very reason. Just off the top of my head quickly, what about (screams) Evil Dead TRAP, or Cure, hell even Pulse or Tag if u wanted something mainstream but still very effedup, etc. Or u could go the nasty and fringe af route w Squirmfest, lmfao. Literally sssooo many other Japanese films that would be more fitting for this site instead of this mainstream tween garbage. No offense meant, I say this with love, bc I don’t want to see this sites film selection become a goddamn joke w films like fucking Cabin In The Woods? Just some user input, call it. I digress, thanks either way for the new title.

    Spiral as a standalone film is average at best. It’s not that the makers were trying to be edgy or deep and leave it open to interpretation, it’s that it only covers a fraction of the manga story and is condensed, so that’s why it doesn’t make much sense, unless you’ve read em. Just a shitty amateur feel in regards to the shots and acting. Laughably awful cgi sfx, and end of shot screen wipes n fade outs that would be at home in a 40’s western film, which r absurd for a horror film. Gives it an irreverent goofy feel, like they were trying to make it seem like a bad made-for-tv special.

    As a standalone film for someone who knows nothing about the story or manga it’s average I suppose, but if u know anything about it then it’s very subpar, like borderline shitty. If u liked the story or want to know more, I’d encourage u to check out the manga, it’s pretty badass, and it’s available all in one book for cheap too. Adult Swim is releasing an anime version of it next year as well. Thanks:)

    Reply
    • September 20, 2020 at 4:42 am
      Permalink

      Shut up.

      Reply
      • September 20, 2020 at 8:30 am
        Permalink

        I like Elliot’s analysis. Hehehe!

        Reply
    • September 20, 2020 at 3:27 pm
      Permalink

      Many requests 🙂

      Reply
    • September 21, 2020 at 7:54 am
      Permalink

      Just because it isn’t up your “standards” of fucked up doesn’t make it the same for everyone else. Maybe make your own streaming site if you’re going to be a princess and have a tanty.

      Reply
      • September 21, 2020 at 7:14 pm
        Permalink

        Cute. Reread the comment genius, it’s not up to *this sites standards* is what I inferred, due to it being mainstream, which I based solely on bc they don’t have many mainstream films even tho many fall into the effedup category, which I even provided examples to. I never brought up if it was effedup enough to b here or not. Try reading next time. Tanty, lol

        Reply

Please do not post Requests here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: bad mouse!